Followers

Wednesday, September 14, 2011

Aidilfitri 2011

Salam..
Kalau dikira dengan jari plus tgk kalendar, arini dah masuk 16 Syawal dah. Baru nak hapdate blog tentang raya???!! Mmg ketinggalan n kelambatan btolla..ala relax la, yg penting still bulan Syawal lagi huhu (ayat cover).

Haa before truskan cita raya, aku juz nk share rasa terkejut sebab ada dua insan di ofis aku yang terperasan kewujudan JMJP nih. hehe..x sangka langsung..malu pun ada. anyway timer kasih la ye kalau sudi singgah baca blog si JMJP..teruskanla menyokong saya. hahaha (ingat kau tu ahli politik ke nk suruh org sokong??)

Actually, banyak sangat crita pasal raya yg nk dikongsikan bersama tp disebabkan kekangan masa so aku amik yg penting jela..gambar2 plak dah malas nk upload sebab aku dah sumbat dlm fb dah. huhu..

Biasanya kalau hari raya, anak-anak cucu semua akan pulang ke kampung halaman untuk beraya dengan nenek. Tapi kes aku plak terbalik. Aku pulak yg tggu nenek aku balik kampung. Sebabnya since last year my gramma yang aku panggil 'mak' duduk KL with my aunty coz x sihat & menerima rawatan susulan di KL.  My big family members pun kebanyakannya memang di kl n they all pun balik beraya jgk. So, cuma family aku jela yg ada di penang..huaaaa! tu pun adik2 study kat sana..huaaa lagik..

Rumah mak juz riuh rendah dalam seminggu tu jela..then bila dah abes cuti n suma dah balik kl, macam disambar garuda la sunyinya..bayangkan dari jumlah dalam 45 orang berkumpul dlm 1 rumah n bila 90% dah balik, adoi memang sunyi..

Tahun ni we all beraya biasa2 ja tapi meriahla. raya pertama kluar beraya di umah kawan ibu ja. pastu duduk umah tggu tetamu. Biasanya kawan aku n kwn adik2 akan mai beraya pd hari raya pertama. Waktu puncaknya adalah dari lepas Asar smpaila Maghrib memang agak x menang tangan sebab tetamu mai agak serentak. Tapi memang enjoyla..

Masuk raya kedua memang kami x duduk rumah sebab keluar beraya beramai-ramai. tp tahun ni we kluar agak lewat sikitla dari rumah. Biasanya tahun-tahun sebelum ni kami akan konvoi beraya dalam 7-8 buah kereta, tp bergantungla jugak kalau ada yg beraya di rumah mertua tu kurangla peserta konvoi. Tema warna raya kedua thn ni ialah hijau. so kalo amik gambar beramai2 tu dah nampak mcm alam sekitar pun ada. haha..

Raya kali ni rasa cepat sangat. tup2 dah sampai hari sabtu raya kelima dah. Ramai yang dah gerak balik kl dah time ni. Mama n makteh sekeluarga plan dgn ibu nk p arau antar bebudak matriks tu sambil bercuti la kononnya. Atlis kami xla rasa sunyi sgt duduk umah di kampung tu sebab mak n yong dah blk kl..

So petang tu btolakla kami 3 sekeluarga ke arau. eh xla aku tipu, ke jitra sebenarnya sebab kami duduk homestay di jitra. esoknya tu baru ke arau. Lepas antar barang2 student matriks tu, kami keluar ke padang besar n main shoping-shoping kat sana. bestla jugak game ni. hehe..malam tu barula bertolak balik penang. Ya Allah letih sungguh tp enjoyla sebab bkumpul ramai-ramai mcm tu..:-)

Last but not least..

                     ~SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI, MAAF ZAHIR & BATIN~

1 comment: