Followers

Monday, February 7, 2011

Kenduri daun pisang

Hari ni aku gigih sikit, buat dua entri skali. haha memang excited betol. kalau hari sabtu tu aku p makan kenduri di 3 buah negeri, hari ahad kelmarin aku makan kenduri daun pisang plak. kenapakah daun pisang?? pinggan dah x adakah??

Sabar..pinggan ada banyak..aku sebut daun pisang sebab kenduri yang aku p tu adalah knduri kawan aku yang berbangsa india. Biasanya yang aku tengok orang india kalau kenduri mesti ada daun pisang kat depan rumah or dewan. tapi x semua la, ada jugak yang xda..

Ok2, kawan aku yang kawen tu prakash namanya. kami kenal dari tadika lagi, then skolah rendah x sama. masuk skolah menengah baru jumpa balik. skalila dengan ida. ni pertama kali aku p knduri kawan aku sendiri yang bukan melayu kawen. dulu slalu ikut ibu ja p kenduri kawan2 ibu yang berbangsa india ni. tapi zaman sekolah la. jap-jap, ekceli aku x nampak daun pisang pun kat majlis ni. hehehe

Aku p dengan ida n faridah. faridah ni aku panggil farid. xtaula sapa yang mula bagi nama tu kat dia. dari skolah dulu sampai sekarang lekat nama farid tu. hehe tapi dia pun x kisah. excited jugak kami nak p jumpa kawan-kawan lama nih. mula-mula ida amik aku kat umah n pastu amik farid plak.

  • ting ting, penumpang pertama naik

  • eh, farid dah naik! haha

  • farid @ faridah ni pun kawan aku since tadika jugak
Lebih kurang pukul 11 camtu we sampai kat dewan tempat berlangsungnya majlis. tgk2 prakash still kat depan pintu. dia suruh kami masuk tapi masa tu ada upacara nak dijalankan kat depan pintu dewan tu, so tunggula kami kat luar posing macam model yang memang xda agensi nak amik. ahaks..


  • sementara menunggu tu, snap jela apa yg ada
  • yang berbaju putih tu la 'maplei'
  • nampak belakang pengantin lelaki ja



  • upacara atas pentas plak



Bila dah masuk dewan, tempat semua penuh.  terpaksala kami berdiri untuk jangka masa yang agak lama. tengok orang ni, tengok orang tu. perut dah lapar tapi x bole makan lagi. hehe sabar..dalam masa tu kami skodeng jugak kot-kot nampak kawan2 yang dikenali.

Lama lepas tu baru farid perasan kawan2 skolah kami dulu. farid call salah sorang yang dia nampak nak conform dulu sebab kami berdiri agak jauh dari geng2 tu. bila dah pasti, kami pun bergerakla menuju ke destinasi. haha p jumpa depa tu la..punyala seronok dapat jumpa especially yang agak rapat dengan kami. pengantin dok jalani upacara atas pentas, kami pun upacara bergambarla.


  • hero-hero tamil together with heroin melayu hehehe

  • dalam ramai2 ni, cuma surin yg berdiri 3 dari kiri tu yg x los contact dgn aku 



Lepas amik gambar dan berbual kejap, barula kami dapat makan sebab tetamu dah beransur pulang. Bab makanan ni we all x risau sebab ada 4 catering yang berlainan disediakan termasuk makanan untuk orang melayu. 



  • after makan baru naik pentas bagi hadiah & bergambar dengan pengantin. pastu balik..
  • disebabkan minah ni x bawa sunglas dia, bedal ida punyala..hehe x tahan silau
Lepas antar farid balik, kami berdua pun pulangla ke pangkal jalan. hehe balik umah akula..aku suruh ida masukkan keta dalam pagar sebab panas. bila dah masuk keta tu dalam pagar, alamatnya lambatla nak bole kluar balik. haha..

Ida cakap nak tido kejap sebab kami plan nak kluar petang tu. bila ida tido, aku pun Zzzz jugakla..ibu baca blog & tengok tv tak kejut langsung kami bangun. Alih-alih bukan kejapla kami tido. hehe..x jadi nak meronggeng, kami p pasar malam di petang hari ja.

Borong serba serbi jugakla kami kat pasar malam tu. banyak makanan ja yang kami beli tmasuk tudung. hehe..mula-mula ida nak balik petang, tapi malam baru balik. aku dah kata, kalau ida mai sini mesti akan lambat balik. parents dia pun dah faham. penah sekali ida nak kluar dengan aku, mama dia tanya " ni kakak nak balik hari apa?" haha kena perli la tu wei...


  • before balik kenala amik gambar dulu






  • dah dalam keta pun sempat snap jugak? heei..sabar ye tuan2 & puan2
Dalam pukul 8.30pm ida balik, pukul 10.15 camtu baru sampai umah. jem punya pasal. kesian ida..abes kebab sebijik dalam keta kan. hehehe..

p/s: tarikh dalam gambar2 ni 6hb sebenarnya, bukan 7hb. camera aku dah tak sihat sikit tu..
 

5 comments:

  1. ober ja kenduri daun pisang,daunnya xnmpak pon..hiiik!

    ReplyDelete
  2. apa lagi..memori daun pisang la..peace 'v'

    ReplyDelete
  3. Kenangan malam minggu waktu jalan-jalan. Berdua jalan kaki saat turun hujan. Memori daun pisang takkan terlupakan....layan dangdut....he he he

    ReplyDelete
  4. ain: akak rasa depa lupa nak tebang pokok pisang kot. huk.

    ida: dok dgq kat hp salu. hukhuk

    bidadarindu: pheeewwwwit!! x sangka bakat tpendam. hehe lepas ni family day memang kena suruh dangdutla..haha

    ReplyDelete