Followers

Monday, February 7, 2011

Kenduri tiga negeri

Hari sabtu lepas aku, ibu n ain p kenduri di 3 buah negeri yang berlainan dalam 1 hari yakni penang, kedah n perak. letih wooo..Abah p knduri di sik. kena berbahagi kalau x, x sempat..

Mula2 we all pi knduri kawan ibu di penang. smpai dlm pukul 11 camtu. jumpa tuan rumah, dapat bunga telur trus mintak diri sebab nak ke sungai petani kawan aku tasha n ijam plak kawin. Tasha n ijam ni kawan aku masa di uitm merbok. kami bertiga satu clas until sambung degree kat shah alam, ijam je course lain . diorang couple dari diploma smpaila berakhir di jinjang pelamin. how sweet..

Ok2 balik pada kisah makan kenduri ni. kat umah tasha pun kami x bole tunggu lama sebab nak ke ipoh plak. hajat di hati memang nk jumpa pengantin tapi masa x mengizinkan. tasha p make up n set rambut x siap lagi. she called me suruh tunggu but then she understand la aku kena ke ipoh kenduri sedara plak..gigih kan kami p kenduri..hehe

On the way ke ipoh, mak teh, kak min n the gang yang dah smpai awal non stop call n mesej tanya we all kat mana. Ain nak ikot kak min balik kl sebab tiket ketapi dah abes, so they all kena tggu jugak until kami smpai. ibu dah tension sebab rimas dapat call n mesej tu. hehe. aku as a pilot rilex lagi.

Nak cepat jadi lambat sebab jem plak kat hiway. time ni baru rasa tension tu sikit2 menular dalam diri. mana taknya, perjalanan yang spatutnya amik masa sejam dah jadi dekat tiga jam! tambah menyakitkan hati jem tu takda punca pun. tiba-tiba ja jalan dah ok balik. yang teruk jem di seberang jaya n dari bukit gantang ke hentian sungai perak.

Smpai ipoh, duduk mebi dalam sejam kot kat rumah kenduri then trus bergerak balik. Kesian yong, nyah, makteh, kak min, abg li n si kecik robin yang tunggu lama. tapi xpa, rumah sedara so can lepak2 n sembang la. Sedihla plak ain ikut they all blk kl. aku balik berdua dgn ibu jela.

Masa balik tu aku tgk jem bertambah teruk kat arah selatan. kalau tadi dari bukit gantang ke sungai perak, petang tu dah berlanjutan smpai ke changkat jering. Kesian aku tgk kereta2 yang nak ke selatan. Pukul brapa la diorang nak smpai destinasi. bertambah sakit hati aku bila aku memang nampak xda apa2 pun kat sungai perak tu. Ada beberapa org pekerja yang tutup sikit jalan masuk ke hentian tu dgn kon. mebi tula punca keta slow n lastly jadi jem teruk! PLUS kenala lebih alert lepas ni.


  • macam ni la yang aku alami time nak pegi tadi

  • aku yang tengok pun tension

  • kesian kat they all




Aku n ibu stop smbahyang asar n maghrib kat RnR sungai perak n bukit merah. smpai umah dekat pukul 9pm. Letih tapi puas hati sebab berjaya memenuhi semua undangan..:-) 

2 comments:

  1. kak farah, mmg jammed teruk sangat. mujur nisa beli ticket hari sabtu. itu pun bertolak dari ipoh 6.30, sampai KL kul 12am!!!! selalunya 2 jam je kak farah. ni jadi dekat 5 jam!! itu pun bus guna jalan lama, jammed jugak, pastu masuk hgway slim river, mujur kat situ dah 3 link. wpun x jammed, tp susah nak potong, sbb keta banyak betul. nasib baik, sampai KL ade sedara datang amik, kalau balik sendiri, entah la!!! bertuah nisa balik sabtu. kawan2 nisa balik ahad, sampai KL 2am, pastu kul 4.30am kena bangun dah, keja pagi pulak. kesian betul. lain kali, kena hati2 kan, sebelum beli ticket, pikir dulu masa tu, n beli ticket awal2!! kalau boleh, ketaapi lagi selamat kan.... :))

    ReplyDelete
  2. tudia aih!! jenuh..ksian kan..samala kawan kak farah naik bas blk kl ari ahad. dari sini smpai kat sabak bernam ja amik masa 9 jam. blum smpai kl lagi tu. adoi..

    ReplyDelete