Followers

Wednesday, January 26, 2011

Aku seorang GSTT- chapter 4

Seprais Mini Bezday Party

If dlm chapter sbelum ni aku stori psal bday kt skolah, kali ni aku nk cita bout kjadian yg blaku 4 days after dat. mknanya ari isnin la bsamaan 3 Mei 2010. alkisahnya bmula slepas phimpunan pagi tu. besala evry monday msti ada phimpunan kan..lpas abes ja phmpunan, trus aku bgegas nk msuk clas sbb waktu kdua aku dgn clas 1 cemerlang.

Stiap mggu baru, muka diorang nila yg aku akn tatap dlu..lpas bday aritu aku xda clas lg ngn diorang. arini nk sruh they all buat karangan coz usually on monday aku akn bg karangan o ringkasan..1 more thing, 2day aku bwk byk mini kek mickey mouse khas nk bg sorg 1 kt suma clas yg aku ajar konon2 nk seprais sbb da bg aku hepi msa beday aritu.. 

Bila msuk clas, again aku tgk lebih dr sparuh clas xda..kali ni tmasuk gurls skali..xkan diorang kna tahan kt phimpunan kot..rsnya xdgr announce apa2 pjumpaan pn td. xkan nk nyanyi hepi beday lg, dh brapa hb ni. or xkanla..ishhh brapa byk xkan ckgu ooi...x bole fikir aku time tu. lpas prishant ucap slamat pg trusla si ckgu ni tnya.."mana suma org plak ni...????". rite after dat aku dgr prishant jerit, OK KELUAR!!

Ya Allah!!! rupa2nya bebudak ni buat seprais kt aku..ramai2 diorang kluar dr bilik stor yg sama smbil nyanyi siap dgn kek lg kali ni..aku yg nk buat seprais, aku plak yg disepraiskan lg! Tgamam aku msa tu, trus rs cam nk nanges sbb tharu sgt2..aku senyum+gelak+ketawa+sebak suma ada smbil x putus2 ckp "Ya Allah, apa ni? knapa buat mcm ni? sapa yg beli ni? knapa susah2 mcm ni?? n mcm2 lg yg aku mrepek sbb tlalu tkezut..1st time tu org buat seprais kt aku camtu..student f1 plak tu!! kali ni nyanyian dorg lg kuat sbb ada kek kot. hehe..smpai budak2 clas sbelah pn kluar tgk apa jd ngn 1 cemerlang ni..(mujur ckgunya x kluar jenguk skali heheh)

Utk smntara waktu aku cuma bole tgk ja muka dorang n kek tu sbb hepi sgt smpai dh x tkata apa, until aku dsuruh tiup lilin. x ckup yg tu, siap ada gula2 n pinggan polistrin lg dorg bwk. aku pn kluarkanla mini kek yg aku bwk tu. kiranya ni seprais bday party utk aku..trus tun kim si camera girl yg aku stori b4 ni mntak hp aku utk amik gmbar party ni..aku dh xtau nk ckp apa, juz enjoy da mini party!!


  • ni la prishant d clas monitor
  • kek bday aku, siap lilin lg



  • aku da sebak time ni
  • jom tiup lilin

  • lets snap da pic!
  • sayang uolls!!
  • apala yg ckgu tu ckp
  
  • ckgu wit her bday kek
  • jom potong kek dgn ckgu!
  • proses cabut bunga sbb susah nk potong
  • tunggu2..suma org msti dpt..

  • b4 mkn, baca bismillah dlu ye murid2..
  • kesabaran menunggu kek hehe






  • ok, time to suap mnyuap plak..
  • malu2 plak shuhaida nih
  • aammmph!
  • cpat areena plak
  • tgk cemra cikgu!
  • boys' turn


  • cikgu pn kna suap! hehe best!

  • hepi sgguh cikgu ni aritu
  • eh2 dorang ni pn smpat bsuap jgk hahaha..
  • nila hasilnya bila budak2 dpt camera hehehe






  • Lastly, tggal plapik kek ja..
Lpas mini party tu n budak2 pn da knyang mkn kek, barula aku smbung clas blk. tggl 1 waktu ja lg.. nasib baik pengetua x mai round. kalo x...jmput bliau mkn kek skalila. hahaha..aku ada tnya kt dorang dr mana amik duit bli kek kat cikgu ni, sapa yg bli n sapa pnya idea ni..sorg mjawab, "kami kutip duit stiap org dlm clas ni n nabila tlg bli kek". rupa2nya lpas bday aku ari kamis tu dorg da plan nk buat seprais ni. n nabila dpt task blikan kek n sweets sbb yg lain rmai dduk asrama.

Dr awal party smpaila abes clas aku non stop wish tengkiu kt they all. tharu yg amat sgt sbb sudi buat suma ni utk aku. paling mahal bila dorang ckp, KAMI SYG CIKGU..lg bsemangat aku nk mngajar n trus aku pn ckp..CIKGU PN SYG KAMU!!

For all students 1 cemerlang 2010, tengkiu so much! Ckgu x kan lupakan kenangan ni smpai bila2..:-)


LURVE UOLLS FOREVER!!!

2 comments:

  1. lurve they ols jgk. terharu ni membca smbil tadah airmata yg mncurah-curah..huhu..huaa..

    ReplyDelete