Followers

Saturday, January 29, 2011

Ketapi oh ketapi

Ekceli aku nk tdo td tp ralit skodeng blog org smpaila da pkul 3 lbih. skrg nk tdo takot x sdar nk bngun p amik ain blk. she naik tren dr kl n djangka tiba kul 4am cm2. yeay best adik aku nk blk!! xdakla aku rs mereng sgt dok umh sorg2 sbb she cuti smggu. tba2 tingat knangan aku dok ulang blk kg nek tren ms study kt uitm s.alam dlu. dsbbkan salu blk, aku siap buat student card lg so murahla ckit tmbang. sep 40% dr harga asal. itulah jgk yg dilakukan oleh ain. tp she br ja buat kad las month.

Spnjang aku nek ketapi dlu ada bberapa knangan yg mmg aku xleh lupa. nk jgk si farah ni bg nsihat, ketapi ni xbole dnaiki kalo kita mmg nk kna smpai ke destinasi tepat pd masanya. i mean if kita ada hal penting yg nk kna buat sbaik je smpai, beter jgn pilih ketapi sbg pengangkutan awam anda. sbbnya benda ni pnah jd kt aku. tp tu 3 thn lpasla. now aku rs makin ok kot..masa tu dlm tiket tulis kul 10.30pm waktu btolak, tp pnah jd smpai kul 11.30pm x nmpak bayang ketapi lg..kalo lmbat btolak mstila lmbat smpai kn..

Dlu aku slalu nek ketapi mlm dr nbong tbal ke kl sentral. if dr cni kul 11 lbih cmtu, smpai sana dlm 6 lbih.smpatla subuh kt c2. lg 1 kita x bole jangka wat will hapen spnjang pjalanan. tp kalo nek bus o lain2 pn xleh jgka jgk. hmmm...tp benda ni jd kt aku. btol!! ek'eleh smangat lbey plak minah ni..haha..apa yg jd?? acu cuba try test crita tgk..

Ok2 kjadian ni blaku msa aku part 5 kt uitm. msa tu mggu nk exam. i spent my study week kt umah, so nk exam br blk kolej. aku nek tren lbih kurg kul 11pm, bajet smpai kl sentral kul 6 lbihla. dpt seat ja x lma trus aku tdo x sdar diri. ltih sgt rs mlm tu. then aku sdar bila ada pkerja kjutkan nk bg teh kt pnumpang. aku trus ckp x nak n smbung tdo blk without tgk jam pn. tp tfikir jgk x pnah2 dorg bg teh kt pnumpang, napa mlm ni plak nk bg..arghh biarla mls nk fkir, nti ilang ngantuk ssh plak nk tdo blk. bole plak camtu??!!

Then pg tu aku sdar tgk dh kul 7 n dh cerah tp x smpai lg. aku xleh nk teka msa tu dh smpai mna sbb hutan spnjang jln. aku hrp2 dh dekat rawang o sg buluh la..tp tmpat2 tu sure la byk bangunan n jln raya yg aku bole nmpak. ni utan ja apa cer?? aku kt mana ni??? tgh dok bteka-teki sorg2 tu aku dgr announcement yg bunyinya lbih kurg cmni, "penumpang2 yg dhormati skalian, kita akan bhenti di stesen sungai siput. anda bole turun untuk mbeli sarapan pg di kedai2 yg bhampiran. sgala kesulitan amatla dikesali dan kami mohon maaf atas kelewatan anda"

Hah!!! aku yg xtau apa ni pnyala tkezut. baru tnya kakak sebelah apa dh jd. rupanya tren 2 stuck d bagan serai sbb ada tren lain tbalik d taiping. tren brg je. so kna tggu dorg selsai selenggara hal tu bru bole jln blk. masyaallah...ptotla ada org serve tea td..yg aku ni pnya nk tdo smpai x pduli dunia..pdn muka xtau apa. trus kol bgtau ibu. lpas ckp ngn ibu jgn risau, aku pn trus trun bli nasi kt sg siput tu. 1st time aku tgk rmai pnumpang turun bduyun2 serbu kdai mkn tmasuk aku. mmg laku abes mknan kt kdai skitar stesen tu.

Kami smpai kl sentral dlm kul 1pm camtu. pnyala letih dduk dlm ketapi 14 jam. dhla nk exam lusa tu. aku bajet smpai kolej nk smbung studyla, tp xbole sbb letih sgt.apa lg nangesla sbb x abes study lg. hahaha..skali lg padan muka sbb suka sgt study las minit! tp aku bole jwb jgkla exam tu n dh lulus pn hehehe...


So moral of da story is bhati2la kalo nk pilih ketapi sbg pngangkutan awam anda. tren ni x mcm bas, dia byk gerabak, kita kna fhmla speednya x slaju bas. n mebi tu faktor dia bgerak lmbat ckit. tp kalo nek utk p holiday rmai2 enjoy nek tren ni..lpas kjadian tu xdakla aku serik nek tren, cuma aku make sure xdak clas pg tu n lain2 hal pnting yg aku kna buat..brula bole nek tren dgn aman..

3 comments:

  1. susah la nak baca ayat cikgu nie...rosak bahasa melayu tau...he he..

    ReplyDelete
  2. sbbnya cikgu nie dah x jadi cikgu dah. dok mkn anggur( dan abiskan beras ) kat rmh sementara tunggu surat lapur diri..hehe.belum sebulan x ngajar bahasa dah jd pasembur, cacamarba..hik2

    ReplyDelete
  3. hahahaha ampun bapak2 n ibu2..susah ek..ok2 nti cikgu buat ayat yg snang nk dbaca. hehehe..
    tp btol mcm ibu kata sjak dh x mngajar ni bahasa tunggang langgang dh.huhu

    ReplyDelete